Friday, January 8, 2010

It's saturday and I'm working..

Don't want to say anything bout the title coz if i say anything it will be cursing.

Last night my Cayang balik umah.. yahooo!! ehehe.. pastu kelakar tul cayang aku tuh. Aku dukung la Adein sebab dia tengah nangis pastu laki aku ni leh cakap "dah besar dah Adein. Dh panjang badan dia." Aku siap gelak beriye pastu cakap "biar betul awak ni. baru seminggu je awak pergi laa, takkan dah panjang sangat." dia cakap, "Yelah baru seminggu, orang rasa cam sebulan je"..kesian betul laki mak nokss...sabar la cayang..nnti kiteorg pindah KL la jugak nanti.

Pastu semalam kan masa nak put my Aqeil to sleep aku berlakon sakit perut. Biasa lah mama dia kan saiko. Mase tu dia memang nak tido sangat dh tengah baring nak lelep mata. Aku buat-buat aku tengah nangis mengerang sakit perut la ni sambil cakap

Mama saiko : Help mama Aqeil..mama sakit perutt..
Aqeil            : what's wrong mama?sakit pooyutt??amik la ubat
Mama saiko : Aqeil tolong la mama amik ubat
Aqeil            : Mana ubat ni??

pastu si aqeil ni cari-cari la kat drawer seme.aku pun terpikir apa lah ubat yang dia nak amik ni. pastu dia bagi kat aku An*gel Baby Bottom balm yang aku selalu sapu kat dia kalau gatal-gatal or luka-luka kecik.hhehehe..

Aqeil            : Nah Mama. Sapu ni.

Pastu aku pun buat2 la sapu kat perut aku yang buncit ni. Pastu aku tutup balik balm tu letak tepi.

Aqeil            : Mama, open this mama. Aqeil isi ubat kat mama poyuttt... (dia memang cakap terbalik2)

Pastu dia sapu-sapu la kat perut aku ni pastu aku cakap ok dah..mama dah baik.dia pun cakap "Yeaaaa..mama dah baik".pastu dia baring terus tidur..

Aku pun terharu dengan hati berbunga tulips seme sebab waahhhh.........anakku dah besarr..dah pandai jaga mama diaa...  love u kiddo.. :)

Hilang seme penat lelah jaga Aqeil masa sakit. Aqeil masa kecik2 every month demam panas yang teruk. After he turn 1 year and half baru tak sebulan sekali dah. okla..taktau nak ending entry ni camna.hehe...very bad in writing.. hm...

No comments:

Post a Comment